Proje Süresi: 2011-2012
Projenin Genel Hedefleri: Bütüncül okul yaklaşımı çerçevesinde kurgulanan projede uygulanan içerikle, okul-aile işbirliğinin arttırılması, öğrenim görmekte olan eğitilebilir/öğretilebilir düzeyde zihin engeli bulunan öğrencilerin, güvenli ortamlarda akademik ve sosyal beceri gelişimleri ile ailelerin önlem alma, kriz yönetme ve çözüm odaklı yaklaşım geliştirme konularında desteklenmeleri sağlandı.
Projenin Amacı: Eğitilebilir engelli bireyleri ihmal ve istismardan korumak, topluma yararlı ve üretken hale getirirken gerekli ailevi ve toplumsal desteği sağlamaktır.
Hedef Gruplar: 2 İş Okulundaki Eğitilebilir Zihinsel Engelli Gençler ve Aileleri
Projenin Temel Faaliyetleri:
*Proje danışma kurulunun oluşturulması
*Proje ekibinin oluşturulması
*Proje okullarının belirlenmesi
*Okul müdürleri toplantısının düzenlenmesi
*Öğretmen/veli proje tanıtım toplantılarının düzenlenmesi
*İhtiyaç belirleme çalışmaları
*Aile atölyelerinin kurulması
*Eğitim programlarının geliştirilmesi
*Eğitimlerin uygulanması
*Destek çalışmalarının yürütülmesi
*Görünürlük çalışmalarının yürütülmesi
*Değerlendirme toplantılarının düzenlenmesi
*Proje sonu bilgilendirme semineri’ nin düzenlenmesi
*Değerlendirme raporunun sunulması
Projede İşbirliği Yapılan Kuruluşlar: İSTANBUL MEM, İstanbul Hollanda Başkonsolosluğu
Projenin Somut Çıktıları:
Ulaşılan Okul: 2
Ulaşılan Öğrenci: Dolaylı ulaşılan 36 (Düzenli katılım 21)
Ulaşılan Veli: 36 (Düzenli katılım 21)
Ulaşılan Sınıf Öğretmeni: 7
Ulaşılan Yönetici: 2
Ulaşılan PDR Uzmanı: 2
Ailelere yönelik eğitim kitapçığı oluşturuldu.