Proje Süresi: 2011-2012
	 
	Projenin Genel Hedefleri: Bütüncül okul yaklaşımı çerçevesinde kurgulanan projede uygulanan içerikle, okul-aile işbirliğinin arttırılması, öğrenim görmekte olan eğitilebilir/öğretilebilir düzeyde zihin engeli bulunan öğrencilerin, güvenli ortamlarda akademik ve sosyal beceri gelişimleri ile ailelerin önlem alma, kriz yönetme ve çözüm odaklı yaklaşım geliştirme konularında desteklenmeleri sağlandı.
	 
	Projenin Amacı: Eğitilebilir engelli bireyleri ihmal ve istismardan korumak, topluma yararlı ve üretken hale getirirken gerekli ailevi ve toplumsal desteği sağlamaktır.
	 
	Hedef Gruplar: 2 İş Okulundaki Eğitilebilir Zihinsel Engelli Gençler ve Aileleri
	 
	Projenin Temel Faaliyetleri:
	*Proje danışma kurulunun oluşturulması
	*Proje ekibinin oluşturulması
	*Proje okullarının belirlenmesi
	*Okul müdürleri toplantısının düzenlenmesi
	*Öğretmen/veli proje tanıtım toplantılarının düzenlenmesi
	*İhtiyaç belirleme çalışmaları
	*Aile atölyelerinin kurulması
	*Eğitim programlarının geliştirilmesi
	*Eğitimlerin uygulanması
	*Destek çalışma yürütülmesi
	*Görünürlük çalışmalarının yürütülmesi
	*Değerlendirme toplantılarının düzenlenmesi
	*Proje sonu bilgilendirme seminerinin düzenlenmesi
	*Değerlendirme raporunun sunulması 
	*Projede İşbirliği Yapılan Kuruluşlar: İSTANBUL MEM, İstanbul Hollanda Başkonsolosluğu
	 
	Projenin Somut Çıktıları:
	Ulaşılan Okul: 2
	Ulaşılan Öğrenci: Dolaylı ulaşılan 36 (Düzenli katılım 21)
	Ulaşılan Veli: 36 (Düzenli katılım 21)
	Ulaşılan Sınıf Öğretmeni: 7
	Ulaşılan Yönetici: 2
	Ulaşılan PDR Uzmanı: 2
	 
	Ailelere yönelik eğitim kitapçığı oluşturuldu.